Sideways.cz

CDS 2010 round 5 – earthquake

Earthquake aneb zemětřesení, i tak by se dal popsat poslední závod Czech Drift Series, který se konal v Sosnové u České Lípy. Po několika kláních na “dospělém” okruhu v Mostě a jednom v Mimoňi, se drifty vrátily ná místo svého vzniku do Sosnové. Většina dnešních drifterů na tomto okruhu začínala a spousta lidí se právě zde naučila jezdit bokem. Sosnová je zkrátka taková Mekka českých drifterů a tak pro každého závodníka byl tento den tak trochu osobní.

Do závodu se přihlásilo 21 závodníků s 22 vozy, což už samo o sobě slibuje zajímavou podívanou. Jezdci mohli trénovat již od sobotního večera, kdy vystřídali fanoušky časopisu Autocar, kteří měli okruh pro sebe do sobotního odpoledne. Pak už Sosnu až do nedělního večera ovládli Czech Drifters. Sobotní trénink využili hlavně méně zkušení jezdci, kteří nečekali záludné spojení dvou zatáček v jednu.

Pro Sideways team byla sobota docela krušná, nastali problémy s odvětráním ventilového víka, které se podařilo prozatimně odstranit. Už v sobotu po tréninku bylo jasné, že trať není tak jednoduchá, jak se na první pohled zdálo a několik aut si odvezlo pár šrámů.

V neděli proběhla kvalifikace, přes kterou se nedostalo 5 jezdců a uspořádala se tak top 16, ze které byli jezdci rozřazeni do vzajemných soubojů – battlů. Kvalifikaci vyhrál Standa Bezouška, který zajel nejlepší jízdu dne. Za zmínku rozhodně stojí také Adam Vrtílka, kterému se jako prvnímu podařilo zajet tzv. Wall-Kiss kdy zadním nárazníkem jel tak těsně okolo stěny, až se jí lehce dotýkal.

Jak je již zvykem na našich stránkách tak by teď následoval podrobný popis battlů jako takových a kdo si proti komu jak vedl. Tento závod byl však jiný. Stalo se toho tolik, že by se mi to nepodařilo ani správně popsat. Drifty jako takové jsou od ostatních závodů diametrálně jiné. Nejedná se v nich o čas ani o umístění v jakém přesně jezdci dojedou do cíle. Dalším rozdílem je, že o výhře/prohře nerozhoduje stroj (časomíra), ale lidský faktor, o to je to někdy napínavější když divák si není jistý zda-li vyhrál či nikoliv.

Drifty jsou o emocích nejenom diváků, kteří podporují své favority, ale také o emocích řidičů, které se podepisují do jejich stylu jízdy, tlaku na soupeře a nervoziy. Narozdíl od “normálních” závodů může být každá chyba fatální, kdy jezdec nemá x kol na to chybu opravit a tak výsledek není dopředu nikdy dán.

Teď už jen ve stručnosti k závodu samotnému, výsledek kvalifikace proti sobě poštval dva japonské vozy Nissan Silvia s15 a 200sx s14.5 s motorem RB26DETT. Jejich souboj byl vyrovnaný a rozhodla až 2 jízda 3. battlu, kdy Karel Boura se Silvií s15 udělal zásadní chybu a umožnil tak postup Kryštofu Kokoškovi. Dalším překvapením byl battle mezi Petrem Mülhauem proti Láďovi Bezouškovi, který vedl průběžné pořadí. V tomto souboji rozhodla také jezdecká Chyba Ladislava ve druhé jízdě 3. battlu a vidina vítězství i v tomto závodě se rozplynula.

V dalších battlech tedy top 8, se jen velmi těsně podařilo Zdeňku Werthaimovi vyřadit Jan Baláže v druhém battlu. Nyní již také bylo vidět, že trať opravdu sedla dvoum jezdcům, kteří se jinak umísťují v prostředním pásmu výsledkové listiny a jednalo se tak o Adama Vrtílku, který vyřadil Kryštofa Kokošku. Druhým jezdcem byl Jakub Zapoušek, který do battlu nastoupil se Standou Bezouškou, ten však v první jízdě battlu najel příliš blízko zdi, která ho roztočila a tento fakt znamenal konec závodu pro tohoto závodníka.

Do semifinále se nám tak probojovali jezdci, kteří ani jednou v této sezóně nezvítězili. Proti sobě nastoupili Jakub Zapoušek se Zdeňkem Wertheimem a Adam Vrtílka proti Matyášovi Vaňkovi se Sideways teamu. Mezi Jakubem a Zdeňkem rozhodl až třetí battle a i tak to bylo velmi těsné, do finále však může postoupit pouze jeden a tentokrát to byl Jakub Zapoušek. Souboj mezi Matyášem a Adamem začal přetočením zelené BMW E30 a následovně pak i Nissanu s13. Takže se začalo odznovu, Matyáš nechtěl nechat nic náhodě a tak v první jízdě zatlačil na Adama tak, až do došlo k předjetí. Po této jízdě však Adamovi začal hořet jeho Nissan, který již pak nebyl dál schopen jízdy. Do druhé jízdy druhého battlu si pak pujčil vůz BMW M3 E36 od Míry Pecky, ale jelikož s ním jel poprvé, tak se přetočil a bylo tozhodnuto.

Do finále proti sobě nastoupil Jakub Zapoušek proti Matyáši Vaňkovi, jezdci předvedli krásné battly, avšak zkušenosti i výkon vozu hráli ve prospěch jezdce zelené E30 a tak historicky poprvé stanul na prvním místě pilot Sideways teamu Matyáš Vaněk (Matyáš vyhrál již mnohokrát avšak poprvé v barvách Sideways.cz). Třetí místo pro Czech Drift Motorsport získal Zdeněk Wertheim. Pokud chcete zažít atmosféru driftů, která se nedá pořádně srovnávat s jiným motorsportem přijďte na další závod do Sosnové, který se bude konat 24.7.2010.

Děkujeme za fotky webu photohorizon.net, kde také najdete zbytek fotografií, nebo také zde. Již tradičně velmi kvalitní video zprostředkoval Chose z Dorifto Garage:

Pokud se nemůžete dočkat dalšího závodu Czech Drift Series, tak 10.7. se koná Dotz Drift Battle v Sosnové, zde se bude účastnit i Sideways team se svou zelenou E30, tak přijďte podpořit Matyáše!!

 

3 Responses to “CDS 2010 round 5 – earthquake” (post new)

  1.  

    Insane video!

  2.  

    Jaké složení má Sideways team?? Že o něm tu na sideways.cz není ani slovo…

  3.  

    Sideways team má zatím jedno auto a to zelené BMW E30 335iK Matyáše Vaňka. Reportáž o jezdci a autě připravujem.

Leave a Reply