Sideways.cz

CDS 2010 round 4 – Most part 2

Konečně jsme se dočkali pokračování prvního kvalifikačního závodu na okruhu Autodrom Most. Jelikož účást závodníků byla daleko vyšší, než v závodě kvalifikačním, tak zbylí jezdci museli zajet v první závodní den kvalifikaci a zařadit se tak za již kvalifikované jezdce. V tomto závodě také poprvé vyrazil na trať Matyáš Vaněk ve válečném zbarvení Sideways Teamu.

V “druhé” kvalifikaci se nejlépe umístil Dušan Haken alias Higgi, který zajel velmi dobrou jízdu. Druhý den si pak dokonce vysloužil pohár za nejlepší samostatnou jízdu dne. Toto ocenění je v CDS novinkou a bylo poprvé uplatněno, stejně tak i ocenění za nejlepší battle. O tom kdo získal toto druhé ocenění se dočtete níže. Jezdci, kteří již kvalifikací prošli měli první závodní den jako tréninkový.

Celý závodní víkend přálo počasí, takže kvalitní podívané nestálo nic v cestě a na hlavní závodní den přišlo podpořit své favority mnoho fanoušků, kteří na závody do Mostu přišli hlavně na drifty, které tak zastínili historické formule i skvosty jako okruhá Pagani Zonda, nebo Ferrari F430 GT3. Není se čemu divit, jezdci již znalí tratě předvedli fenomenální podívanou.

Do battlů se kvalifikovalo 16 jezdců ze 17 a jeden jezdec přijel pouze trénovat (Lukáš Kult BMW M3 E92).  Černého Petra získal Míra Pecka s vozem BMW M3 E36, u kterého se po hezkém výkonu v Mimoňi dostavila tréma z velkého okruhu a kvalifikace nedopadla podle jeho představ. Bohužel dva další jezdci se také battlů nezúčastnili kvůli technickým komplikacím. Prvním byl Kryštof Kokoška s Nissan s14.5 a motorem RB26DETT, který si první den poškodil vodní chladič (který se mu podařilo nakonec sehnat) a auto mělo ještě několik drobných dětských nemocí po stavbě (problémy s ruční brzdou a drhnutí kola o podběh), které snad do příštího závodu opraví. Druhým pak byl Tomáš Basti, který měl problémy u svého Nissanu s cukáním motoru.

V prvním kole battlů tak měl Standa Bezouška a Jan Baláž postup zajištěn automaticky a mohli ještě potrénovat na svůj vzájemný battle. Dušan Haken nastoupil proti Jakobovi Zapouškovi, který měl výkonový handicap oproti výkonné Mazdě RX-7, avšak Higgi se v první jízdě přetočil a tak pomohl Jakubovi s postupem. Matyáš Vaněk nastoupil proti Vojtěchu Dvořákovi, který i přes pěknou a technickou jízdu nedokázal Matyáše a jeho kompresorem přeplňovanou E30 335i porazit. Zdeněk Wertheim porazil Petra Mülhaua poměrem 10:0 a 5:5. Dále jsme zde měli japonský souboj mezi vozy Nissan Silvia s15 Karla Boury a Nissan 200sx s13 Sandyho Rydla, ze kterého s převahou vyšel novější model Karla Boury. Adam Vrtílka měl souboj s Porsche Reného Sterna ulehčený, jelikož po první jízdě battlu odstoupil, kvůli závadě motoru. Ladislav Bezouška pak zvítězil nad Nissanem 350Z Aleše Gollnera poměry 7:3 a 7:3.

V druhém kole battlů došlo k nejnapínavějšímu battlu tohoto závodu a to mezi Standou Bezouškou a Janem Balážem, protože ani jeden z těchto jezdců se nechtěl vzdát vidiny vítězství v tomto závodě. Celkově došlo na 3 battly, při kterých jezdci jeli opravdu velmi natěsno. Nakonec vyšel z tohoto souboje vítězně Standa Bezouška. Tento souboj nakonec získal i již zmiňované ocenění za nejlepší Battle závodu.

Souboj mezi Matyášem Vaňkem a Jakubem Zapouškem byl těsnější než by se na první pohled mohlo zdát, ale i tak po prvním battlu vyhrává Matyáš. Souboj mezi Karlem Bourou a Zdeňkem Wertheimem byl důkazem toho, že Karlovi i jeho Silvii tato trať naprosto sedla a poráží tak jednoho z favoritů letošní sezóny. Souboj Adama Vrtílky a Ladislava Bezoušky byl rozhodnut v druhé jízdě kdy se Adam se svým Nissanem Přetočil.

V semifinále nám nastoupili proti sobě dvojice Standa Bezouška proti Matyášovi Vaňkovi kdy v první jízdě jel Matyáš menší úhel než Standa (začínali se objevovat problémy s převodovkou a Matyáš ztracenou rychlost kvůli přeřazení již nezískal), tato chyba pak rozhodla celý battle, jelikož druhá jízda skončila poměrem 5:5. Ve druhé dvojici startovali proti sobě Karel Boura a Ladislav Bezouška, kde rozhodlo přetočení Karla Boury ve druhém kole.

Boj o třetí místo mezi sebou svedli Matyáš Vaňěk za Sideways Team se svojí kompresorem přeplňovanou E30 335i a Karel Boura s exkluzivní (Nissan vyráběný a prodávaný pouze v Japonsku) Silvií s15. První battle dopadl nerozhodně, kdy v jednu chvíli měl navrch ten a podruhé onen jezdec. První jízda druhého battlu dopadla ve prospěch Karla Boury. Ve druhé jízdě se pak ukázal naplno Matyášův problém s převodovkou, ten tak prořadil místo 4 za 2 a prudce tak zpomalil, Karel Boura se nuceně přetočil, aby nedošlo ke kolizi. Celý battle tak ale vyhrál i když došlo k jeho přetočení. Zelená E30 s Matyášem za volantem tak v barvách Sideways.cz vybojovala 4. místo. Report o autě a jezdci čekejte již brzo.

Do finále proti sobě nastoupili bratři Bezouškovi, pro diváka tak možná bylo trochu matoucí kdo je kdo. Tak pro rekapitulaci Standa má startovní číslo 1 a Láďa má startovní číslo 12. Bratři ukázali, že jejich jezdecký styl i zkušenosti jsou velmi podobné, ale tentokrát byl o něco málo lepší Láďa a zvýšil tak svůj náskok v celkovém šampionátu oproti ostatním jezdcům.

Toto byl pravděpodobně poslední letošní závod na Autodromu v Mostě, přišel tak čas vrátit se trochu ke kořenům českého driftingu a to znamená že další závod se bude konat po pro někoho dlouhé pauze na Autodromu v Sosnové. Přijďte podpořit své oblíbené jezdce a Sideways Team!

Celou galerii můžete naleznout na photohorizon.net (děkujeme za fotky), nebo zde.

Celkové výsledky

Video by Chose from Dorifto Garage:

 

2 Responses to “CDS 2010 round 4 – Most part 2” (post new)

  1.  

    tak tohle je pecka…dlouho sem nebyl na CDS ale tenhle podle mě velikej progres chci v sosně vidět…hezky se na to kouká

  2.  

    Tak přijeď teďka v sobotu nebo v neděli do Sosnový na CDS,
    nebo 10.7.2010 na DOTZ DRIFT BATTLE taky v Sosně :-)

Leave a Reply