Ztělesněná dokonalost
Už jste se zamilovali? Ne, nemyslím do vaší přítelkyně, ale do téhle 180SX. Abych řekl pravdu já v tom jsem až po uši. Tohle nádherné SX postavil Juzzie, který žije v Brisbane v Austrálii. Úprava auta zabrala přes čtyři roky a konečný výsledek opravdu stojí za ty roky dřiny. Myslím si, že se mu podařilo postavit jednu z nejparádnějších 180 vůbec.
Když se podívám na spec list, tak mi dojde, že zaobírat se každým dílem by mi zabralo půlku života. Proto se zaměřím na ty nejvýraznější úpravy a zbytek si můžete vychutnat sami. Ještě než se podíváme pod kapotu, zaujalo mě, že nebyl použit žádný výrazný bodykit jako například od Origin, Koguchi Power nebo třeba BN-Sport. Jednoduše byly s citem vybrány věci přímo od Nissanu (konkrétně z poslední japonské verze Type-X), Nismo nebo v případě zadního nárazníku GP Sports. Tyto věci byly vkusně doplněny nejrůznějšími doplňky, například karbonovými nasávači v předním nárazníku od KP. Když to tak shrnu, tak tento „OEM look“ autu velmi sluší a Juzzie podle mě rozhodně nešlápl vedle.
Naopak v motoru byla změna radikální. SR20DET už asi prostě „neletí“ a na místo tak putoval řadový šestiválec RB25 ze Skylinu R33. Úctihodný výkon motoru 411BHP změřených na setrvačníku za tyto čísla vděčí samozřejmě níže zmíněným úpravách. Mezi ty hlavní patří například turbo Garrett GT 3082R-1 (s kuličkovým ložiskem), HKS 256/264 vačky, Apexi vzduchový filtr, Greedy sání a rozvodový řemen, Tomei palivové čerpadlo s výkonem 278 l/h, Nismo 740cc vštřiky atd. Vše je řízeno a kontrolováno elektronikou od Apexi a Defi. Pětistupňová manuální převodovka pochází rovněž z R33 RB25DET. Síla motoru se přenáší přes dvoulamelovou spojku OS Giken, konkrétně typu STR2CD.
Pokud se vrátíme zpět k motoru nenajdeme zde žádné designové výstřelky, Juzzie pouze nalakoval motorový prostor do lesklé černé, která se sem jednoduše hodí. Další radikálním změna proběhla v interiéru. Změnilo se toho v něm tolik, že začínám mít pocit vlastní malosti. Kde jsou ty časy, kdy se vyměnila sedačka, volant a přidalo pár budíků. Juzzie to vzal prostě od podlahy a interiéru dominuje značka Bride – tedy přinejmenším počet jejích log. Obšití látkou plnou log Bride najdete na sedačkách, podlaze, schránce u spolujezdce a dokonce slunečních clonách. Nelze si nevšimnout ani šroubovaného 6-bodového rámu Cusco a také množství doplňků z karbonu, třeba část dveřních panelů, část přístrojové desky nebo i rámeček kolem cigaretového zapalovače. Sami si projděte Spec list interiéru a koukněte na všechny díly z karbonu-neuvěřitelné.
Důležitou roli při výměně za silnější motor hraje také podvozek a řízení. Coilovery Tein Flex nejsou špatnou volbou stejně jako kotouče a třmeny z R34 GT-T na předku a R32 GT-R na zadku. Všechny brzdy také dostaly patřičné obložení v podobě Endless CCX, které jsou karbon-keramické. Horní uložení tlumičů vpředu zajištuje opět Tein a úhel odklonu kol byl nastaven na jeden stupeň. Vzpěru motorového prostoru poskytl výrobek značky Cusco, od které pochází i přední castor a tension rods a zadní horní stavitelná ramena.
Všechny díly byly vybírány tak, aby ladily jako celek a i při pohledu na kola o tom nelze pochybovat. Juzzie si zaslouží za výběr kol obrovskou pochvalu, protože Work VS KF k celkovému pojetí auta zapadají perfektně a s jistotou lze říci, že byste těžko vybírali slušivější. Vpředu mají rozměr 18×9“ a jsou nazuta do pneumatik Federal Performance SS595 v rozměru 2215/40 ZR18 a vzadu pak 18×9,5“ s pneumatikami stejného typu, pouze v jiném rozměru – 235/40 ZR18.
Nevím, jak víc už tohle auto mám vychválit, ale Juzzie se prostě zaměřil na každý detail o čemž také svědčí neuvěřitelně dlouhý spec list, který můžete najít například ZDE. Propracovanost jeho projektu jednoduše bere dech. Doufám, že se tímto autem necháte inspirovat a nebo si přinejmenším zlepšete náladu jejím prohlédnutím. Pokud máte více času, můžete se podívat na australské fórum Nissansilvia.com, kde má Juzzie svůj projekt. Na závěr snad už jen krátké video pro ty, kterým o RB25 nestačí jen číst.