Sideways.cz

Lucky s13 part1

Je tomu už pár let co jsem si pořídil svou černou s13 (Nissan 200sx s13), od té doby se hodně změnilo. Paradoxem je, že jsem si to auto asi nejvíc užíval v době kdy bylo prakticky bez úprav, jenom otevřený výfuk, intercooler a polyuretanové silentbloky. Už v sérii má VLSD differenciál, který většinou už u takhle starých aut vzdává svou práci a spíše je nepříjemný svým nepředvídatelným chováním, ale tenhle kousek i přes hrubé zacházení funguje a doufejme, že ještě nějakou dobu fungovat bude. Fotky které zde uvidíte jsou ze zástavby motoru SR20DET potom co mě u čtvrtého CAčka došli nervy. Již teď bych chtěl poděkovat Tomášovi a Peterovi a za velký kus odvedené práce a za fotky Veronice.

Samozřejmě, že v plánu bylo koupit pouze SR20DET, dát tam odlehčený setrvačník a novou spojku a jenom jezdit. Z tohohle plánu sešlo a řídilo se spíš heslem, když už je to venku, tak proč neudělat tohle a tohle … Takže se s motorem kromě Driftworks setrvačníku, Exedy spojkové sady objednala i větší vana s klapkama proti odlévání, nová olejová pumpa, rocker arm stoppers, jednotka Apexi Power FC i s rozhraním pro naladění, Z32 AFM, Greddy kit sání před turbem, Apexi filtr a pár dalších drobností. Po rozebrání motoru se zjistilo, že předchozí majitel opravdu vyměnil časování ventilů jak psal, ale také, že je motor plný karbonu. Některé díly se čistili jiné rovnou vyhazovali. Viz foto níže, to vše se vyhodilo:

Když už je tedy ten motor venku tak se řeklo, proč nehodit motorový prostor do nějaké barvy. Vzde vyvstal věčný problém jakou barvu motorového prostoru a jestli nehodit do laku i zbytek auta. Vnějšek auta vidím na tři varianty černá, černá perleť, nebo hnědá perleť, ale na vnější lak to auto nejezdí a teď je potřeba udělat jiné věci, tak se celolak odkládá (zase). Ale motorový prostor nenalakovat když je venku motor by byla škoda, tak se rozhodovalo mezi černou perletí se zelenou, zelenou s černou, nebo fialovou s černou. Nakonec padla volba na černou perleť se zelenou, protože po týhle kombinaci pokukuju už hodně dlouho, jestli to vypadá dobře tak řekněte. :-)

Když už bylo vyřešené dilema s barvou a dorazili potřebné díly na motor, tak se mohlo začít skládat. Zkontrolovali se i ojniční a hlavní ložiska na klice a ty vapadají dobře, takže by nemělo nastat nemilé překvapení. Motor byl původně z S14A s automatem a měl najeto 60.000mil. Jak už bylo řečeno motor nebyl jedinou položkou a tak postupovali i práce na motorovém prostoru, kde se odrezovalo, čistilo a také se předělávají úchyty některých komponent, které byly spíš nastaveny tak aby se už jezdilo, než aby to byla pořádně odvedená práce, takže se musí upravit. Dole – před a po.

I když auto pracovalo s minulým motorem dobře, tak i zde se našel prostor pro doladění. Na autě už je polorám, přední a zadní rozpěra pro vyztužení karoserie, to se doplnilo o výztuhy pod předními blatníky a zpevnění spodních ramen vpředu i vzadu. Původně byly všechna ramena v polyurethanech, přední těhlice s14, unibalové tension rods a podvozek HSD HR 7/5, novinkou budou tyčky řízení od Touge Factory pro větší rejd a vyrovnání úhlu po snížení auta, zadní nastavitelná ramena od Driftworks (kromě spodních) a podložky do silentbloků zadní nápravy pro pevnější uložení. A pro lepší jízdu v noci budou nové reflektory. No a jelikož po před-předchozím majiteli byly trochu zvláštním způsobem zalátané blatníky, tak i ty pujdou nové.

Motor se už povedlo dát do auta, převodovka se použila ta z CA, jelikož byla v dobré kondici, jediné co bylo potřeba vyměnit byl CA housing za SR. Teď už se pouze čeká na zásilku z anglie s novým brzdovým vedením. Brzdy jsou dalším místem, které bylo potřeba vylepšit. U přední nápravy se teď o lepší brzdnou dráhu (a hlavně stálejší) starají s14 brzdiče s kotouči od MD Components s průměrem 330mm a desky Ferodo DS2500 (auto bude převážně street use). U zadní nápravy by pak práci měli zvládat brzdiče a kotouče ze Skylinu R33.

Photos by fotoveve.com
Kompletní Galerii naleznete ZDE, ale níže ještě pár kousků.
Držte palce ať už po všech peripetiích jde vše tak jak má, budeme vás informovat, ať je další auto ze Sideways.cz Teamu pojízdné!

 

4 Responses to “Lucky s13 part1” (post new)

  1.  

    Parada B-) Jsem na ni zvedavy :)

  2.  

    Nádherná práce, přeju aby tahle kombiance už nějakou dobu vydržela :)

  3.  

    super. Koukám, že sme to načasovali podobně, taky teď po letech začínám zas skládat:D

  4.  

    Tak to rád slyšim. B-)

Leave a Reply